Ponedjeljak, 6 listopada, 2025
spot_imgspot_img

Kampanja #autizam365: Snažan pokret empatije i konkretne promjene

Kampanja #autizam365 postala je jedan od najupečatljivijih primjera društveno angažirane komunikacije u Hrvatskoj – ne samo zbog snažne poruke i konkretnih rezultata, već i zbog priznanja koje je osvojila.

Ova kampanja agencije Vrh komunikacije je nagrađena prestižnim priznanjem Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću, u kategoriji ustanova, udruga i nevladinih organizacija, čime je dodatno potvrđena njezina izvrsnost u području strateškog komuniciranja i društvenog utjecaja.

Kampanja #autizam365 pokrenuta je s jasnim i konkretnim ciljem – prikupiti 30 tisuća eura kako bi se tijekom ljetnih mjeseci osigurale aktivnosti za djecu s poremećajem iz spektra autizma. Naime, tijekom ljeta mnogi roditelji ostaju bez sustavne podrške, a djeca bez adekvatnih sadržaja i strukture, što dodatno otežava njihovu svakodnevicu.

Tim agencije Vrh komunikacije: Luka Šipić, Kristina Šipić, Ivan Perišić
Tim agencije Vrh komunikacije: Luka Šipić, Kristina Šipić, Ivan Perišić

Upravo zbog toga, kampanja je osmišljena kao javna i medijski vidljiva – iako to za roditelje, koji do tada nisu imali iskustva s javnim nastupima, nije bio lak korak. Najveći izazov bio je pripremiti ih na izloženost i otvoreni dijalog o osjetljivim temama. No, upravo ta otvorenost i osobna svjedočanstva roditelja postali su ključ uspjeha – jer bez vidljivosti i društvene uključenosti, ciljani iznos i šira podrška zajednice ne bi bili ostvarivi. Kroz suradnju s medijima, aktivaciju društvenih mreža i javna događanja, #autizam365 se pretvorio u snažan pokret empatije i konkretne promjene.

Kampanja #autizam365 posebno se istaknula načinom na koji je razbijala predrasude o osobama s poremećajem iz spektra autizma – kroz iskrene i hrabre ispovijesti roditelja djece s autizmom.

“Oni su odlučili napustiti svoju zonu komfora i podijeliti osobna iskustva o svakodnevnim izazovima i stigmi s kojom se suočavaju. Upravo su njihove priče postale najautentičniji alat za osvještavanje javnosti i poziv na empatiju”, kazao je za MediaKit Luka Šipić iz agencije Vrh komunikacije koja je kreativno i strateški oblikovala kampanju #autizam365 u suradnji s udrugom, pomno pazeći da svaka poruka odražava stvarne potrebe obitelji djece iz spektra te da autentičnost ostane u središtu svake komunikacijske aktivnosti.

Kroz javne nastupe, društvene mreže i medijske istupe, roditelji su pokazali kako izgleda život s autizmom – ali i koliko podrška zajednice može olakšati i njima i njihovoj djeci. Snažan simbol integracije viđen je tijekom obilježavanja Međunarodnog dana svjesnosti o autizmu, kada su se u splitskom parku Zvončac djeca redovnog razvoja zajedno igrala i družila s djecom iz spektra, šaljući poruku o važnosti uključivosti i razumijevanja.

Tim agencije Vrh komunikacije: Kristina Šipić, Luka Šipić, Ivan Perišić
Tim agencije Vrh komunikacije: Kristina Šipić, Luka Šipić, Ivan Perišić

Uspjeh kampanje ne bi bio moguć bez podrške brojnih partnera. Već od samog početka uključili su se lokalni mediji poput Dalmatinskog portala, Slobodne Dalmacije i Dalmacije Danas, koji su pratili kampanju i pomagali u širenju poruke. Svoju su potporu dali i CineStar, City Center One, Ledo, Hajduk, Go2Digital te više od 100 tvrtki iz svih dijelova Hrvatske, što je dodatno pokazalo snagu zajednice kad se okuplja oko važne društvene teme.

Kampanja #autizam365 od samog je početka pažljivo gradila svoju autentičnost i vjerodostojnost, oslanjajući se na stvarne potrebe obitelji i djece iz spektra autizma.

“Autizam ne poznaje pauzu, ljetne ni zimske praznike” bila je ključna poruka kampanje koja je jasno
komunicirala kako se autizam živi svih 365 dana u godini, bez obzira na ljetne, zimske i ostale praznike. Ta poruka je jasno komunicirala njihovu potrebu da imaju skrb i podršku kroz cijelu godinu, a ne samo za vrijeme trajanja školske godine”, istaknuo je Luka Šipić.

Upravo ta jednostavna, a snažna rečenica postala je temelj za izgradnju svijesti o potrebi kontinuirane podrške – svih 365 dana u godini.

Kao najvažniji rezultat kampanje istaknuto je postizanje glavnog cilja – prikupljeno je 30 tisuća eura za organizaciju Ljetnog kampa, pruživši djeci iz spektra kvalitetne ljetne aktivnosti i predah njihovim roditeljima. No, kampanja je ostvarila i važan institucionalni pomak: Grad Split prepoznao je važnost inicijative te za ljeto 2024. samostalno osigurao sredstva za nastavak programa, bez potrebe za dodatnim donacijama građana i tvrtki.

Osim konkretnih financijskih rezultata, kampanja je imala i snažan emocionalni učinak. Udruga Autizam 365 u kratkom se vremenu pozicionirala kao jedan od ključnih nositelja promjena u lokalnoj zajednici, a sve veće donatorske akcije posljednjih godina bile su upravo usmjerene prema njihovim projektima. Temelj tog uspjeha leži u sustavnoj, promišljenoj i dugoročnoj komunikaciji – vođenoj potrebama djece.

„Sve što radimo – radimo zbog djece. Njihovi osmijesi na radionicama, njihovo uključivanje u edukacije i prijateljstva koja stvaraju – to je naš najveći emocionalni rezultat“, poručuje Šipić.

Na pitanje što žele da ljudi zapamte kada pomisle na #autizam365, odgovor je jasan: osobe s autizmom treba prihvatiti i integrirati u društvo. Potrebno je više razumijevanja, više empatije – i manje osuđivanja. Jer, kako ističu iz agencije Vrh komunikacije: „autizam je bolest s tisuću lica, a svako zaslužuje šansu za ravnopravnost“.

Top 5 ovaj tjedan

Trending

Mediakit.hr
Mediakit.hr
Mediakit je informativna platforma za sve koji dišu marketing, PR, medije i event industriju. Želite pisati za Mediakit ili doprinijeti stvaranju sadržaja u bilo kojem drugom obliku javite nam se na redakcija@mediakit.hr.

Popularni članci