S rekordnim brojem govornika, novim pozornicama na plaži i programom koji otvara teme koje nadilaze samu industriju, Dani komunikacija 2025. neće biti samo festival – bit će prostor za promjenu.
O tome što nas očekuje u Rovinju, kako se festival razvijao i zašto su otvoreni razgovori važniji nego ikad, razgovarali smo s Anđelom Buljan Šiber iz Izonea, članicom organizacijskog odbora festivala, koja nam otkriva kako festival Dani komunikacija već jedanaestu godinu zaredom uspijeva biti mjesto gdje se spajaju edukacija, inspiracija i zajednica.
Koje su ključne novosti i programski iskoraci koje donosi ovogodišnje izdanje Dana komunikacija?
S rekordnih 75 programskih segmenata i više od 180 govornika na čak 5 festivalskih stageova, festival i u svom 11. izdanju donosi jedinstven spoj edukacije, inspiracije i umrežavanja. Ove godine željeli smo festival učiniti još bogatijim i inovativnijim – usudila bih se reći da nam je to cilj svake godine. Imamo rekordni broj govornika, novi POOLSIDE Stage uz bazen, a cijeli program predstavlja teme koje nisu samo “trendi”, nego stvarno mijenjaju način na koji komuniciramo, stvaramo i živimo. Još jednom smo naglasak stavili na formate za otvorene razgovore jer vjerujemo da su iskrene priče ono što nas stvarno povezuje. Osim postojeće tri dvorane, već spomenutu novu pozornicu uz bazen, ove smo godine otišli korak dalje i predstavili THE OTHER BEACH Stage, koji se nalazi na samoj plaži i stvoren je kao savršena kulisa za proslavu najboljih projekata naše industrije i dodjele nagrada.

Po čemu će se DK2025 razlikovati od prethodnih izdanja, a koje će vrijednosti i formati ostati prepoznatljivi?
Umjesto da samo slušamo predavanja, cilj nam je potaknuti više razgovora, pitanja i konkretnih primjera iz prakse. Novi formati i širenje programa na dodatne pozornice omogućit će sudionicima da biraju sadržaj koji im najviše odgovara. I dalje ostajemo vjerni onome što DK čini prepoznatljivim – vrhunskim predavačima, odličnom sadržaju i organizaciji na koju možeš računati.
Koje teme i predavači po vašem mišljenju najviše odražavaju duh ovogodišnjeg festivala?
Duh DK2025 najbolje se vidi u načinima na koje naši predavači propituju ono što često uzimamo zdravo za gotovo – tehnologiju, kreativnost, pažnju, brendove, pa čak i samo značenje komunikacije. Sophia the Robot, primjerice, nije samo zanimljiv projekt – ona nas tjera da razmislimo o granicama između čovjeka i stroja i o tome gdje se nalazi prostor za humanost u budućnosti koju oblikuje umjetna inteligencija. Fernando Machado dolazi iz svijeta brendova, ali sve što radi pokazuje koliko je danas važno da kreativnost ne bude samo lijepa, nego i hrabra i relevantna. Karen Nelson-Field osvježava razgovor o medijima: njen znanstveni pristup mjerenju pažnje mijenja način na koji gledamo na stvarnu učinkovitost komunikacije.
Osim njih, posebno mi je drag dolazak ljudi poput Blaira Ennsa, koji izuzetno realno priča o vrijednosti kreativnog rada, ili Michaela Corcorana, koji pokazuje da brendovi mogu biti duhoviti, pametni i provokativni bez da se ukalupe u ono što “trendovi” nalažu. Sve teme ove godine – od umjetne inteligencije do etike i odnosa prema potrošačima – protkane su idejom da je vrijeme jednostavnih odgovora prošlo. Današnji svijet zahtijeva kritičko mišljenje, prilagodljivost i sposobnost da razumijemo nijanse. U tom smislu, DK2025 nije samo refleksija gdje je industrija danas – nego poziv da razmišljamo gdje želimo biti sutra.

Kako ste birali ovogodišnje govornike i koje kriterije ste pritom smatrali najvažnijima?
Govornike smo birali vrlo ciljano, osluškujući potrebe industrije i pažljivo prateći koja su pitanja danas najvažnija za ljude koji u njoj rade. Željeli smo dovesti stručnjake koji mogu dati konkretne odgovore na ključne izazove – bilo da je riječ o umjetnoj inteligenciji, ekonomiji pažnje ili transformacijama brendova. Posebno nam je bilo važno da govornici budu ljudi iz prakse, relevantni i da iza sebe imaju iskustva i rezultate koje industrija može odmah prepoznati i primijeniti u vlastitom radu. Fokusirali smo se na one koji ne samo da prate trendove nego ih i aktivno oblikuju.
DK je poznat po spajanju domaće i globalne perspektive – kako će se to manifestirati u programu 2025. godine?
Baš smo pazili da DK ostane mjesto gdje se susreću najbolja svjetska iskustva i domaća pamet. Na glavnoj pozornici imamo globalne vizionare, a u dvoranama Hall BEE, DK LLLounge i POOLSIDE ugostit ćemo domaće i regionalne lidere koji najbolje razumiju naš kontekst. To preplitanje iskustava daje festivalu onu posebnu energiju koju sudionici uvijek ističu kao nezaboravnu.
Koje su teme koje će dominirati diskusijama u dvorani Hall BEE i zašto su važne za domaću industriju?
U dvorani Hall BEE fokusiramo se na teme koje nisu samo aktualne, nego ključne za budućnost naše industrije: regulativa, etika u kreativnosti, održivost, odgovorno oglašavanje, umjetna inteligencija, financijska pismenost i reputacijski rizici. Ove teme birali smo zato što sve više oblikuju način na koji industrija funkcionira – od povjerenja koje gradimo s potrošačima do odgovornosti koju imamo prema društvu i okolišu. Domaća industrija, baš kao i globalna, suočava se s brzim promjenama, novim zakonodavnim okvirima i rastućim očekivanjima potrošača.

Kako DK2025 odgovara na aktualne izazove poput AI-a, održivosti i promjena u ponašanju potrošača?
Ne okrećemo glavu od ovih tema – namjerno ih stavljamo u fokus. AI, održivost i nove potrebe potrošača nisu samo “teme” za nas – to je realnost u kojoj svi živimo. Kroz predavanja i otvorene razgovore pokušavamo ne samo razumjeti što se događa nego i ponuditi praktične ideje kako se prilagoditi i iskoristiti nove prilike.
Na koji način festival potiče otvorene i iskrene razgovore o temama koje su često tabu u industriji?
Iskrenost, a s njom i autentičnost, baza je našeg festivala. Atmosfera DK-a uvijek je bila prijateljska i podržavajuća i mislim da ljudi to osjete i zato se usude biti iskreni.
Kakve reakcije očekujete od sudionika na novije formate i drugih inovacija u programu?
Vjerujemo da će reakcije biti odlične. Imamo već niz provjereno dobrih sadržaja i formata koje naša zajednica voli, a uz dva skroz nova stagea, koji pritom izlaze iz okvira hotelska četiri zida, imamo još niz novosti. Primjerice, ove godine dodatno širimo iskustvo uz čak tri beach afterpartyja, koji donosi još više prostora za druženje u ležernoj atmosferi i savršeni način za opustiti se nakon cjelodnevnih predavanja, a uz dosadašnju yogu, uvodimo i festivalski fitness kako bismo svojoj DK zajednici ponudili i način da fizički i mentalno napuni baterije prije programa.
Cilj je omogućiti sudionicima da iz festivala izvuku maksimum, ne samo kroz predavanja, nego i kroz nova poznanstva, inspiraciju i osobnu ravnotežu. Pripremamo mi još toga, ali ne bi bilo zanimljivo kada bih vam otkrila baš sve, zar ne?
Koja je vaša osobna motivacija i vizija u oblikovanju Dana komunikacija kao platforme za promjenu i inspiraciju?
Mene osobno najviše pokreće želja da DK bude festival nakon kojeg ljudi odu doma puni ideja, hrabriji, znatiželjniji i optimističniji. Da se dogodi onaj mali, ali važni “klik” u glavi – onaj trenutak kad shvatiš da možeš drugačije, bolje, iskrenije. DK nije samo festival – to je početak promjene. I zato se već godinama trudimo otići stepenicu više u organizaciji.
