CMO-i sve više vjeruju generativnoj umjetnoj inteligenciji (AI) – 83% ih je optimistično, a 71% planira velika ulaganja. Može se reći da AI prelazi iz eksperimenta u ključni alat za personalizaciju, video sadržaj i poslovnu efikasnost.
Iako i dalje postoje određene sumnje oko uloge generativne umjetne inteligencije (AI) u marketingu, prema izvješću Boston Consulting Grupe čak 83% glavnih marketinških direktora (CMO-a) iskazalo je optimizam prema toj tehnologiji, što predstavlja rast od pet postotnih bodova u odnosu na prethodnu godinu. Izvješće pod nazivom “How CMOs Are Scaling GenAI in Turbulent Times” temelji se na globalnoj anketi među 200 CMO-a provedenoj u travnju i svibnju, a rezultati pokazuju pozitivne promjene u razmišljanju, prenosi Marketing Dive.
Povećanjem povjerenja rastu i ulaganja pa tako 71% ispitanika planira uložiti najmanje 10 milijuna dolara u generativni AI tijekom sljedeće tri godine, što je porast u odnosu na godinu ranije.
“AI je od nečeg s čime se eksperimentiralo i igralo postao sastavni dio sve većeg broja marketinških procesa,” rekao je David Edelman, viši savjetnik u BCG-u.
Veliki zaokret u percepciji
Od 2023. do 2025. broj marketinških direktora koji izražavaju optimizam prema generativnoj umjetnoj inteligenciji (AI) porastao je s 74% na 83%, dok su osjećaji zabrinutosti pali s 46% na 23%. Potpuno odbacivanje AI-ja svelo se na svega 8% ispitanih.
Primjetan je i pomak u funkcionalnoj upotrebi tehnologije te danas većina CMO-a više ne koristi AI isključivo za generiranje slika. Čak 68% ispitanih već koristi ili planira koristiti istu za stvaranje videozapisa u stilu live-actiona bez stvarnih ljudi, kao i za poboljšanje video sadržaja (editiranje, nadogradnje itd.).
Ipak, najraširenija primjena i dalje je vezana uz tekst: 91% CMO-a koristi ili planira koristiti ovakav vid umjetne inteligencije za prijevode sadržaja.
Prilagodba korisničkom iskustvu
CMO-i sve više gledaju na ovaj alat kao mogućnost personalizaciju korisničkog iskustva – od predlaganja proizvoda do optimalnog tempiranja komunikacije.
Prema istraživanju 50% već koristi AI za preporuke proizvoda, a dodatnih 37% to planira. Osim toga, 43% je koristi za prilagođeno tempiranje komunikacije, uz 29% onih koji planiraju to uvesti. S druge strane, 39% već koristi prednosti umjetne inteligencije za predviđanje učinkovitosti sadržaja, a 40% je u fazi pilot-projekata. Za segmentaciju i optimizaciju publike AI koristi 36% ispitanih, a 44% planira implementaciju.
Unatoč mogućnosti ubrzane i masovne proizvodnje sadržaja, stručnjaci upozoravaju na zamku prevelikog obujma.
Ključna suradnja u organizaciji
Korištenje generativne umjetne inteligencije na višoj razini zahtijeva suradnju CMO-ova s drugim odjelima tvrtke. “Oni prepoznaju AI kao priliku za stvaranje novih korisničkih iskustava i načina isporuke vrijednosti. No to se ne može ostvariti isključivo kroz marketing – potrebna je suradnja s razvojem proizvoda, operativom, prodajom”, zaključuje Edelman, prenosi Marketing Dive.