Utorak, 15 srpnja, 2025
spot_imgspot_img

Koliko je oglašavanje odgovorno – i može li biti dio rješenja za održivost?

U vremenu kada emocije prodaju bolje nego ikad, a vrijednosti se mjere algoritmima, veliki festival kreativnosti, digitala i komunikacija otvara teme koje oblikuju odnos između brendova, potrošača i društva.

Kako izgleda bunt u doba brendiranog otpora? Koliko je oglašavanje danas odgovorno – i može li biti dio rješenja u vremenu izazova održivosti? Zašto nam je i dalje teško otvoreno govoriti o novcu? Što danas znači povjerenje potrošača i kako izgleda javna pogreška u digitalno doba – samo su neka od pitanja koja će postaviti jedanaesti Dani komunikacija, koji će se od 15. do 18. svibnja održati u rovinjskom hotelu Lone.

Festival tržišnih komunikacija donosi niz tema koje na sučelju oglašavanja, kulture i psihologije progovaraju o ključnim točkama suvremenog društva, a razgovori će okupiti predstavnike brendova, agencija, bankarskog sektora, nezavisne kreativne scene, medija i znanosti kako bi otvorili iskrene, često i neugodne, ali nužne razgovore o temama koje nas sve oblikuju, bilo da smo potrošači, kreatori, oglašivači – ili samo ljudi u svijetu koji se stalno mijenja.

BUY & DIE: BUY MORE! SPEND MORE! DIE MORE QUICKLY! (OR IS CONSUMERISM DRAGGING US STRAIGHT TO HELL?)

Oglašivačka industrija, kao sastavni dio šireg ekonomskog sustava, već desetljećima potiče potrošnju i oblikuje percepciju vrijednosti u društvu. No u vremenu rastuće klimatske krize, postavlja se pitanje može li taj isti sustav biti preusmjeren na održiviji model — ili je ideja oglašavanja koje ne promovira neumjerenu potrošnju tek utopija? Ova kompleksna i važna tema bit će u fokusu rasprave Karle Andrić (osnivačica Haiku komunikacija, #EUClimatePact veleposlanica, savjetnica za komunikaciju o održivosti i društvenoj odgovornosti, zagovornica protiv greenwashinga), Ane Brajković (direktorica, Circled) i Vinka Filipića (direktor, Greencajt) uz moderatora Damira Ciglara, člana organizacijskog odbora Dana komunikacija te direktora agencije Imago Ogilvy.

Buy & Die Buy More Spend More Die More Quickly
Buy & Die Buy More Spend More Die More Quickly

I LOVE TO HATE YOU: THE ANATOMY OF CANCEL CULTURE by WOLF

Što se dogodi kada jedan trenutak sve promijeni? Cancel kultura, nekoć usmjerena na preuzimanje odgovornosti, danas sve više nalikuje sustavu brzih presuda i javnih osuda – bez vremena za provjeru činjenica, prostora za rast ili šanse za povratak. U eri u kojoj oprost nestaje iz javnog diskursa, ključna pitanja postaju: kako se nositi s pogreškom u digitalno doba i postoji li način da se ona umanji? U razgovoru koji će moderirati novinar Aleksandar Stanković svoja će iskustva i uvide podijeliti Ella Dvornik, Ana Čerenšak (psihologinja, Mental training center) i Manuela Šola (direktorica, Komunikacijski laboratorij). Kroz stvarne priče i analizu suvremenih izazova raspravit će o tome možem li si uopće još priuštiti pogrešku u svijetu koji presuđuje brzo, javno i bez zadrške.

I Love to Hate You_The Anatomy of Cancel Culture by WOLF
I Love to Hate You_The Anatomy of Cancel Culture by WOLF

BEYOND THE CHECKOUT: THE NEW RULES OF CONSUMER TRUST powered by STUDENAC

Pitanje povjerenja u maloprodaju nadilazi same potrošačke navike — ono se tiče temeljnih psiholoških mehanizama ponašanja potrošača i načina na koji se brendovi povezuju sa svojim zajednicama. U vremenu kada je autentičnost ključna, kako ponovno izgraditi povjerenje između trgovaca i potrošača? Na Danima komunikacija ovaj će panel predstaviti znanost o potrošačkom ponašanju, istražujući što osigurava lojalnost, osjećaj pripadnosti i stvarnu povezanost s brendom. O ovoj će temi razgovarati Tatjana Spajić (direktorica korporativnih komunikacija, Studenac Market), Anđela Buljan Šiber (osnivačica, Izone, članica organizacijskog odbora Dana komunikacija) i Senka Brajović (partnerica, Improve Research & Analytics) uz moderatora Maroja Sabljića (direktor, B2B GLOBAL).

Beyond the Checkout_The New Rules of Consumer Trust powered by Studenac
Beyond the Checkout_The New Rules of Consumer Trust powered by Studenac

CAN MONEY TALK BE SEXY? powered by ADDIKO BANK

Iako je novac neizbježan dio svakodnevice, razgovori o financijama i dalje su za mnoge neugodni, pa čak i tabu. Zašto je tomu tako, osobito u društvu u kojem je dijeljenje privatnih informacija postalo gotovo norma? Ovaj panel istražuje kulturološke, društvene i psihološke razloge iza naše nelagode u vezi s financijskim temama, uz poseban fokus na ulogu komunikacijskih stručnjaka, psihologa i financijskih institucija u mijenjanju tog narativa. Svoja će razmišljanja i iskustva podijeliti Petra Bašić Jantolić (izvršna direktorica Razvoja poslovanja s klijentima, Addiko Bank), Davor Bruketa (kreativni direktor i suvlasnik full-service agencije Bruketa&Žinić&Grey te član organizacijskog odbora Dana komunikacija), Martina Trboglav Podvorac (psihologinja, terapeutkinja i vlasnica, Privatna psihološka praksa Corium) te DJ Rea (Rea Hadžiosmanović, glazbena urednica/glazbena novinarka/glazbena konzultantica, vlasnica kreativnog obrta Puding) u razgovoru koji će moderirati Petar Tanta (direktor, CTA komunikacije).

Can Money Talk be Sexy
Can Money Talk be Sexy

NOTHING IS PUNK ANYMORE

Nekada je bunt imao svoj prepoznatljiv vizualni identitet — poderane traperice, istrošene tenisice i jasan otpor prema svemu korporativnom. Danas isti taj bunt dolazi u limitiranom izdanju s pripadajućom marketinškom kampanjom. Je li svaka kontrakultura već komercijalizirana? Može li išta ostati autentično i izvan tržišnih okvira u svijetu u kojem i protest dolazi uz sponzora? Na ova pitanja pokušat će odgovoriti rasprava koju će moderirati Marko Šesnić (suosnivač, Studio Šesnić&Turković, član Uprave HURA-e i IAB-a Croatia), a pridružit će mu se Ela Barić (Brand Manager, Radenska Adriatic), Domagoj Davidović (kreativni strateg, MinusMinus Agency, član IAB-a Croatia) te Maro Pitarević (kreativni direktor, Real grupa).

Nothing is Punk Anymore
Nothing is Punk Anymore

Uz spomenute teme, mnogi će se programski sadržaji baviti kreativnošću, umjetnom inteligencijom i biznisom, ali i brojnim raznolikim temama od velikog značaja komunikacijskoj branši, među kojima su i PPP: Pitch Me If You Can — Guide to Fair & Smart Agency Selection powered by Ožujsko pivo, On Influencer Marketing by IAB Croatia: Is Your Feed a Lie?, The Experience Economy: Events as the Frontline of Brand Experience, Why Your Business Needs a Gamer’s Mindset by Game Changer i druge.

Podsjetimo, uz sjajan domaći program, najavljen je niz vodećih svjetskih lidera iz područja kreativnosti, digitala, dizajna, pažnje korisnika, pitchiranja, umjetne inteligencije i brojnih drugih tema.

Svi koji žele biti dio ovog posebnog iskustva od 15. do 18. svibnja u Rovinju, informacije o sudjelovanju mogu pronaći na službenim stranicama festivala!

Top 5 ovaj tjedan

spot_img

Trending

Mediakit.hr
Mediakit.hr
Mediakit je informativna platforma za sve koji dišu marketing, PR, medije i event industriju. Želite pisati za Mediakit ili doprinijeti stvaranju sadržaja u bilo kojem drugom obliku javite nam se na redakcija@mediakit.hr.

Popularni članci